DESTINASJON MÅLØY

Unge ledertalenter skal sette Måløy-regionen på kartet.

Måløy Vekst skal nå sette i gang et prosjekt for ny turistsatsing i Vågsøy. Det langsiktige målet med en slik satsing er flere turistbesøk, flere reiselivsbedrifter, økt handel og ikke minst økt trivsel og bolyst for lokale innbyggere og næringsliv. I den forbindelse har de inngått et samarbeid med seks unge ledertalenter fra Emergence – School of Leadership i Oslo. Teamet studerer til daglig moderne prosjektledelse og skal nå jobbe seks uker fulltid som prosjektledere for Måløy Vekst sin nye turistsatsing på kysten. Kystområdet skal synliggjøres gjennom nye konsepter, strategier og felles identitet.

Vi ser at verdien av samarbeid er stor og at alle kan lære av hverandre. For å jobbe frem de beste løsningene vil vi involvere og engasjere bredt hos lokalbefolkning og lokale turistaktører, sier Emil Bjerke, gruppemedlem.

De vil i perioden veksle mellom å arbeide med kartlegging og konseptutvikling i Måløy og analysere, lage strategier og gjennomføre møter med eksperter i Oslo. For å bygge engasjement hos lokalbefolkningen og synliggjøre satsingen, vil teamet kjøre et åpent og transparent prosjekt. Teamet vil etablere en arbeidsblogg der alle kan følge utviklingen i prosjektet og komme med sine innspill på www.destinasjonmaloy.wordpress.com. De vil også legge ut bilder, spørsmål og små videosnutter på Intagram under navnet Destinasjon Måløy.

Bildet:
Nede fra venstre: Andrea Skinstad, Malin Berge Appelquist, Karoline Lie Wee.
Oppe fra venstre: Martin Hagen, Alexandra Gjerlaugsen, Emil Bjerke.

 

Share This